Więcej pieniędzy w PGA Tour. Sponsoringowa reforma z dnia na dzień

Firmy zajmujące się hazardem oraz produkcją alkoholi mogą sponsorować zawodników oraz turnieje PGA Tour – zdecydowały władze cyklu. Nowe przepisy weszły w życie ze skutkiem natychmiastowym.

Do tej pory w PGA Tour był całkowity zakaz reklamowania hazardu i zakładów bukmacherskich, a także mocnych alkoholi. Golfiści byli sponsorowani przez browary i winnice, ale inni producenci trunków mieli zakaz wspierania sportowców. Teraz się to zmieniło. W związku z decyzją Sądu Najwyższego z 2018 roku, który unieważnił federalne prawo z 1992 roku zakazujące sponsoring przez firmy bukmacherskie, organizacje sportowe w USA zaczęły otwierać drzwi dla nowych możliwości sponsoringu.

W PGA Tour bramy nie są otwarte na oścież. Zawodników i turnieje mogą wspierać takie firmy, dla których zakłady sportowe nie są podstawową formą działalności. Oznacza to, że nadal nie będzie reklam sponsoringu bukmacherów sportowych.

Szacuje się, że branża hazardowa w USA warta jest 150 miliardów dolarów. “Te firmy to coś więcej niż hazard. To wielkie przedsiębiorstwa rozrywkowe, operatorzy hoteli z ogromną bazą klientów. A to potencjalni fani sportu”, tłumaczy Andy Levinson, wiceprezes PGA Tour ds. administracyjnych.