Piłka zagrana z obszaru putting greenu uderza osobę przytrzymującą flagę – czy jest za to kara?

Kto pyta, nie błądzi. Ta stara prawda doskonale sprawdza się także w golfie, szczególnie w przypadku reguł. O pomoc w odpowiedzi na pytania o reguły poprosiliśmy naszą ekspertkę, Jolę Makuch, która jest sędzią golfowym z certyfikatem R&A.

 

PYTANIE: Piłka zagrana z obszaru putting greenu uderza osobę przytrzymującą flagę – czy jest za to kara?

ODPOWIEDŹ:  Wszystko wyjaśnia Reg. 17-3 „Piłka uderzająca we flagę lub w przytrzymującego”, która mówi, że piłka gracza nie może uderzyć we flagę, kiedy jest przytrzymywana, wyjęta lub wzniesiona, osobę przytrzymującą lub wznoszącą flagę lub w cokolwiek trzymane przez tą osobę, lub we flagę w dołku, nieprzytrzymywaną, gdy uderzenie zostało wykonane na putting greenie. Karą za naruszenie tej reguły jest w match playu – przegranie dołka; w stroke playu – dwa uderzenia (piłka musi być grana, tak jak leży). Wyjątek: kiedy flaga jest przytrzymywana, wyjęta lub wzniesiona bez zgody gracza – patrz Reg. 17-2.

 

[fot]fot. Marek Darnikowski [/fot]

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułAdrian Meronk znów wyróżniony
Następny artykułZnamy Mistrzów Polski Mid-Amatorów i Seniorów
avatar
Magazyn golfowy Golf&Roll | najświeższe informacje dotyczące golfa w Polsce i na Świecie, szereg porad dotyczących gry udzielanych przez najlepszych zawodowców, reguły, ciekawe wywiady, autorskie artykuły, rozbudowana sekcja dla początkujących oraz blogi tworzone przez osoby opiniotwórcze dla całego środowiska .