Deutsche Bank Polska: Z pasji do golfa

Przez blisko 15 lat Deutsche Bank patronował prestiżowemu projektowi golfowemu, który wytyczył nowy szlak w historii golfa w Polsce. Turnieje organizowane pod egidą banku zyskały ogromną popularność i przyczyniły się do wzrostu zainteresowania tą dyscypliną sportu.

Kiedy blisko 15 lat temu Deutsche Bank zaangażował się w propagowanie golfa w naszym kraju, był to sport, który dopiero budził się w świadomości Polaków. W początkowym etapie tego zaangażowania, czyli do 2010 r., bank patronował zawodowo-amatorskiej serii Deutsche Bank Pro-Am Tour. Dzięki temu wsparciu turnieje zyskały rozmach niespotykany dotąd w Polsce. To podczas nich rodziły się przyszłe gwiazdy rodzimego golfa, m.in. Maksymilian Sałuda, późniejszy zwycięzca serii, czy Adrian Meronk, ambasador serii Deutsche Bank Polish Masters, który w Pro-Amach zaczął grać już w wieku 13 lat.

Turniejom Deutsche Bank Pro-Am Tour, szczególnie finałom, towarzyszyła od początku duża oprawa – koncerty (m.in. zespołu Perfect), pokazy mistrzów świata w trick shotach czy udział gości specjalnych, takich jak Otylia Jędrzejczak, Grażyna Wolszczak, Tadeusz Drozda czy Andrzej Strzelecki. To połączenie sportowego charakteru z pełnym atrakcji wydarzeniem sprawdziło się doskonale, a golf powoli i systematycznie zaczął poszerzać swoją strefę wpływów. Zwłaszcza że pokochały go gwiazdy – dzięki organizowanym przez bank akademiom gry na pola golfowe trafili m.in. Tomasz Iwan czy Szymon Ziółkowski. W 2012 r. cykl w nowym charakterze zyskał międzynarodowy wymiar – finały serii rozgrywane były w ramach europejskiej zawodowej serii EPD Tour (później Pro Golf Tour), a relacje z nich transmitował na żywo kanał TVP Sport.

Cykl pełen gwiazd

W 2015 r. Deutsche Bank powrócił do koncepcji rywalizacji najlepszych polskich amatorów. Zainaugurowana w tym roku seria Deutsche Bank Polish Masters, w której golfiści walczyli w swoich grupach handicapowych o udział w zagranicznym finale, okazała się dużym sukcesem. Ambasadorami turniejów zostali m.in. Tomasz Iwan, Mariusz Czerkawski, Adrian Meronk, Rafał Bryndal, Szymon Ziółkowski, Wojciech „Lajan” Witczak oraz bracia Ligoccy – Michał i Mateusz, a w zawodach gościnnie pojawiał się m.in. Jerzy Dudek.

Zawody z roku na rok zyskiwały na popularności, przyciągając na pola golfowe pasjonatów z całego kraju. W 2018 r. w cyklu wzięło udział ok. 1300 uczestników, a miejsca na poszczególne turnieje kończyły się na miesiąc przed ich rozpoczęciem. W dwudniowych finałach w Warszawie startowało średnio 250 golfistów, a w towarzyszących im piknikach brało udział dodatkowo kilkuset gości. Relacje z finałowych turniejów relacjonowały TVP Sport, Golf Channel Polska, Polsat Café, Polsat News oraz Dzień Dobry TVN.

Deutsche Bank zadbał o to, by golfową pasją zarazić także swoich pracowników i klientów. Ci pierwsi, początkowo sceptycznie nastawieni do tej dyscypliny sportu, wkrótce stali się jej fanami i z czasem każdą wolną chwilę zaczęli spędzać na polu golfowym. Magii golfa ulegli także klienci banku – w 2018 r. w każdym z turniejów brało ich udział ok. 30–40 proc.

Do historii przejdzie też piknik golfowy, który odbył się w 2017 r. na First Warsaw Golf – pojawiło się na nim ponad 1000 gości (to jak na razie najlepsza frekwencja w skali kraju!). Dla wielu z nich był to pierwszy kontakt z tą dyscypliną sportu i okazja do spróbowania swoich sił w golfie.

„Przez te wszystkie lata udało nam się stworzyć niezwykły projekt, który stał się ważną częścią golfa w Polsce i naszego banku”, mówi Sabina Salamon, dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej w Deutsche Bank Polska. „Jeszcze raz dziękuję wszystkim golfistom, którzy tworzyli go razem z nami. Takich emocji się nie zapomina!”.

Blisko 15 lat Deutsche Bank z golfem – relacje

DBPM 2018 – finał

 

DBPM 2014 – Finał Ligi Pro Golf Tour & Gala Polish Masters of Business

Blisko 15 lat Deutsche Bank z golfem – galeria 

fot. Marek Darnikowski, Strzały na Fairwayu