Czy gracz może skorzystać z reguły drugiej piłki w match playu?

Kto pyta, nie błądzi. Ta stara prawda doskonale sprawdza się także w golfie, szczególnie w przypadku reguł. O pomoc w odpowiedzi na pytania o reguły poprosiliśmy naszą ekspertkę, Jolę Makuch, która jest sędzią golfowym z certyfikatem R&A.

 

PYTANIE: Czy gracz może skorzystać z reguły drugiej piłki w match playu?

ODPOWIEDŹ: Nie. Druga piłka zagrana w formacie match play jest piłką niewłaściwą (Reg.2-5, Uwaga 2). Podczas meczu, jeżeli gracz nie jest pewny przysługujących mu praw lub prawidłowości procedury, nie może dokończyć grę na dołku dwiema piłkami.

 

[fot]fot. Marek Darnikowski [/fot]