Szlifuj formę: Cztery ćwiczenia, by nie dać się zimie

Zima wydaje się nie być najlepszym okresem do poprawy gry. Ale jak to w życiu bywa – nic bardziej mylnego. Z jednej strony to trudny czas, gdyż nie można grać na polach golfowych, z drugiej to właśnie idealny moment, aby stać się lepszym golfistą. Oto cztery ćwiczenia, które pomogą Wam szlifować formę poza sezonem.

Żaden to sekret, że ude­rzanie setki razy z rzędu tym samym kijem nie przyniesie wielkich rezultatów. Obserwując różnych trenerów i poznając różne filozofie na­uczania, zauważyłem, że w su­mie każdy mówi coś innego, a jednocześnie każdy ma w du­żym stopniu rację. I nie mam na myśli tego, jak zamach golfowy powinien wyglądać, tylko co zrobić i jak ćwiczyć, żeby zostać lepszym golfistą.

Każdy chyba zna mistrza driving range’u czy osoby, które zamiast w golfa „grają w swing” i nie ma to odzwierciedlenia w osiąganych wynikach. Analogicznie widzieliśmy osoby, których zamach wygląda jak walka z wężem w budce telefo­nicznej, a ich wyniki są zaskaku­jąco niskie. Dlatego niezwykle ważne jest, aby trenować w taki sposób, który będzie przynosić efekty.

Oto cztery ćwiczenia z różnych aspektów gry, które trenowane regularnie, poprawia Wasze czucie, technikę i radzenie sobie z presją. Zaproponowane zestawy ćwiczeń można wykonywać w domu lub na symulatorze golfowym.

_DSC2356Chipping – Ćwiczenie z drabiną

Wyzwaniem będzie drabina i uderzanie różnych wysokości. Wybierz ulubiony kij do chippowania i uderzaj między szczebelki drabiny w następującej kolejności: nisko, średnio, wysoko. Masz 15 prób, a za każde trafienie dostajesz 1 punkt. Zapisz swój wynik i na następnym treningu postaraj się być lepszy. Nie zapomnij o wizualizacji i pełnej rutynie przed każdym strzałem, to nie jest gra na czas!

 

 

 

_DSC2411Pitching – Ćwiczenie na symulatorze

Polecam 3 cele, do których uderzaj naprze­miennie – na 30, 50 i 70 metrach. Tutaj kompletnie nie zwracaj uwagi na to, pod jakim kątem piłka startuje, twoim zada­niem jest zagrać jak najbliżej celu. Uderzaj te strzały jednym kijem tak, abyś wiedział, jaki zamach będzie potrzebny do posła­nia piłki na odpowiednią odległość. Jeśli czujesz się z tym pewnie, spróbuj uderzać różnymi kijami na różne odległości, aby nabrać większego wyczucia. Będziesz miał dzięki temu więcej opcji w trakcie gry na polu.

 

 

_DSC3767Putting – Ćwiczenie z matą

Jedna strona maty to pozycja A, druga strona maty to pozycja B. Zadanie jest następujące – pierwszą piłkę uderzasz z pozycji A do pozycji B (czyli jak najbliżej jej krawędzi), następną piłkę uderzasz z pozycji B tak, aby zatrzymała się tuż za pierwszą piłką. Następnie uderzasz z pozy­cji A w taki sposób, aby piłka zatrzymała się krócej niż poprzednia piłka. W ten sposób trenujesz na zmianę putty różnej długości i w pełni poświęcasz uwagę kon­troli dystansu.

 

_DSC2423Swing – Ćwiczenie na symulatorze

Będziesz miał 20 strzałów i łącznie tyle punktów do zdobycia. Twoim zada­niem będzie uderzanie pełnym swingiem do różnych celów. Punkt zdobywasz, jeśli zmieścisz się w określonym przez siebie marginesie błędu. Np. jeśli ustalisz margines na 10%, to strzał na 150 metrów jest punktowany, jeśli wyląduje nie dalej niż 15 metrów od celu. Pamiętaj o wizualizacji każdego strzału i pełnej rutynie, a następnym razem postaraj się pobić swój wynik.

To oczywiście przykładowe zestawy ćwiczeń. Więcej w najnowszym „Golf&Rollu”!

 

[fot]fot. Filip Klimaszewski[/fot]